Transportul intrajudețean, gestionat de Primăria Suceava

Primăria Municipiului Suceava ar urma să gestioneze transportul intrajudeţean de persoane din opt dintre localităţile din vecinătatea reşedinţei de judeţ. Măsura este făcută publică de primarul Ion Lungu, care declară că a cerut deja autorităţii competente, respectiv Consiliului Judeţean Suceava, să nu mai prelungească licenţele de traseu ale prestatorilor actuali.

„Am avut o discuţie cu reprezentanţii Consiliului Judeţean. Acolo, la sfârşitul anului, expiră acele licitaţii pentru traseele de transport intrajudeţean de persoane în localităţile limitrofe. Astfel, putem prelua noi, pe transportul metropolitan, gestionarea acestor trasee”, spune Ion Lungu.

Demersul survine depunerii proiectului cu finanţare prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pentru „Sistemul de transport public ecologic metropolitan, etapa I”, în vederea achiziţionării a 50 de autobuze electrice şi a 65 staţii de încărcare pentru Zona Urbană Funcţională.

„Deci, nu se mai prelungesc licenţele, nu se mai fac licitaţiile de către Consiliul Judeţean, însă numai în cazul acestor localităţi. Vor fi preluate de municipalitate, astfel încât să poată fi compatibil şi eligibil, în continuare, proiectul pentru transportul metropolitan”, mai spune Ion Lungu, care susține că, până ce transportul electric din Zona Urbană Funcţională (ZUF) va fi funcţional, se va recurge la „mijloacele de transport pe care le avem”, dar „păstrăm şi o parte dintre microbuzele care nu sunt electrice, pentru a putea face aceste trasee”.

Zona Urbană Funcţională are în componenţă municipiul Suceava, oraşul Salcea şi comunele Adâncata, Moara, Pătrăuţi, Şcheia, Ipoteşti, Bosanci şi Mitocul Dragomirnei.

Promovarea Proiectului „Sistem de transport public ecologic metropolitan – etapa I” este justificată, printre altele, de „eficienţa redusă a transportului public urban, din cauza necorelării graficului de circulaţie şi a capacităţii mijloacelor de transport cu cererea publică reală”, dar şi prin „existenţa unor zone neacoperite de trasee de transport public”.

În 2018, printr-o adresă înaintată Consiliului Judeţean, Primăria Municipiului Suceava cerea executivului judeţean să ia măsuri pentru stoparea fenomenului preluării călătorilor locali de către transportatorii din localităţile învecinate, care opreau în staţiile de îmbarcare-debarcare din întreaga reşedinţă de judeţ. Problema apăruse după ce, la jumătatea anului 2017, contractul cu operatorii privaţi maxi-taxi din Municipiul Suceava încetase, microbuzele Trans DMV Europa, Euro Tip, Sory&Nell şi Family fiind scoase din traficul de călători. În acel moment, Ion Lungu opina că o rezolvare ar putea veni dinspre zona modificării legislaţiei, în contextul în care traseele intrajudeţene de transport de persoane erau aprobate la nivelul Consiliului Judeţean Suceava. La finele lunii septembrie 2017, se aprecia că peste 40 de mijloace de transport prestau ilegal servicii de transport local de persoane în Municipiul Suceava.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *