2.000.000 de chestionare invalide la autorecenzarea online. Cum trebuie procedat pentru recenzarea corectă?

Aproape două milioane de români convinşi că s-au autorecenzat se vor trezi cu recenzorul la uşă. Surpriza vine după ce chestionarele acestora au fost declarate invalide pentru că nu au fost completate corect. Oamenii spun că ar fi trebuit să fie anunţaţi că au greşit şi că nu au timp să aştepte recenzorii acasă.

De cealaltă parte, Institutul Naţional de Statistică recunoaşte că a fost o “scăpare” în configurarea platformei, care a permis autorecenzarea incompletă.

“Am identificat locuinţa aceasta ca fiind autorecenzată, dar datele dumneavoastră au fost invalide”“Dar eu ştiam că m-am autorecenzat”. În aceeaşi situaţie sunt aproape două milioane de români care au avut surpriza să afle că datele completate pe site-ul dedicat recensământului nu au fost validate.

Recensământ 2022. Cum poţi verifica dacă ai completat formularul corect?

Cine vrea să vadă dacă a completat corect chestionarul de autorecenzare trebuie să intre pe site-ul recensamantromania.ro. Există aici o secţiune numită dovada autorecenzării, unde trebuie introdus CNP-ul. În cazul în care datele au fost completate corect, va fi eliberată această dovadă de autorecenzare. În cazul în care nu sunt corect completate, va exista un mesaj care vă va anunţa acest lucru.

În multe dintre situaţii, părinţii au omis să completeze datele copiilor. Platforma a permis, totuşi, trimiterea chestionarului incomplet, iar cei care s-au trezit nerecenzaţi au primit cândva chiar şi un email de mulţumire.

“Platforma a fost prevăzută cu nişte chei de control, dar probabil a fost o scăpare, a fost un buton acolo care permitea transmiterea chestionarului inclusiv cu anumite atenţionări. Dar o luăm ca pe o învăţătură şi, pe viitor, la următorul recensământ, să remediem această problemă”, declară Bogdan Drăghia, purtător de cuvânt RPL.

Ce se întâmplă dacă nu eşti acasă când vine recenzorul?

Unul din zece români va sta acasă să aştepte recenzorul, deşi a ales varianta digitală.

“După mai multe rugăminţi, deschid uşa. Le arăt în aplicaţie: uitaţi ce aţi greşit, uitaţi cum ar fi trebuit să fie datele corect. La dumneavoastră nu este aşa”, explică Valentina Terpezan, recenzor. “Am vorbit cu administatorul, a contactat persoana, persoana m-a contactat mai departe, a trebuit să stabilim o dată, o oră la care să ne întâlnim sau să facem chestionarul la telefon”, spune Ştefan Pănescu, recenzor.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *